Customer Service (Automotive and OA Application)

Personnel Consultant Manpower

  • Bangkok
  • ฿25,000-40,000 per month
  • Permanent
  • Full-time
  • 1 month ago
Detail【Job Description】
-Directly deal with customers (Purchasing team, Logistic, Account, and Finance)
-Main task is to access customer website to get forecast, PO, Label, delivery note, Billing, and follow up payment
-Proceed forecast and order into NMB system
-Follow up shipment/delivery reply, check/submit delivery plan to each customer
-Communicate with both customers and Factory side in case of pull in/push out
-Preparing quotation when exchange rate changes and change new price in NMB system
-Prepare sales estimation of each item
-Preparing sales routing in case of new business
-Issue delivery order and communicate with Logistic and warehouse to arrange cargoes to customer
-Issue Tax invoice and send Tax Invoice to customer and submit to NMB account team
-Follow up billing and payment from customer
-Submit AR report for each customer
-Submit sales report for BOI purpose to each customer
-Support sales team in case any action required (Such as unforeseen delivery issue or Quality issue)Contact Routing
(Customers, Factory, Product Coordinator, Logistic, Account, and Sales team)
-Correspond with customers' Window persons
-Such as: Purchasing, Sourcing, Quality control, Production, AccountingInternal communication with
-Bangkok sales team: Sales person (Japanese), products coordinator to sharing information and any support
-Other NMB Internal concerned: Production, Logistics, account, Finance【Qualification】
-Bachelor's Degree - any related field
-Age and Experience: 25-35 years old (experience in related customer service, especially in the manufacturing field)
-Communication skill with Service mind
-English skill: TOEIC score, Min 600, Good Communication and negotiation skills
-Microsoft Office Skill
-Excel: Daily Need basic Excel formula knowledge and attitude to study more
-Word: Basic skill
-Basic knowledge and experience in Logistic / Incoterm【Allowance & Benefit】
-City allowance
-Position allowance
-Transportation
-Company provides Notebook
-Bonus
-Social Insurance
-Medical fee including family welfare budget
-Group life insurance
-Provident Fund
-Etc. (up to company's rule)【Working Hour】
8:00 AM - 5:30 PM, no overtime support
Saturday working 1-3 days a year (based on company calendar)ประเภทธุรกิจ 【TRD】Electronic Components(Semi Con
|半導体・電子・電気部品
【MFG】Electronic Components/Semi Con|半導体・電子・電気部品
สายงานที่เกี่ยวข้อง Sales-Customer Service|カスタマーサービス
Sales-Sales Coordinator|営業事務
เงินเดือน 25,000THB~40,000THB
สถานที่ทํางาน Bangkok|バンコク
สถานีรถไฟฟ้าใกล้เคียง BTS Phloen Chit
นิคมอุตสาหกรรม Bangpa-in Industrial Estate
เพศ Female/女性
อายุ 25~35
ภาษา English: 説明まで十分可能|Business
Thai: 母語|Native

Personnel Consultant Manpower

Similar Jobs

  • AF OA OD7

    ธนาคารเกียรตินาคินภัทร

    • Bangkok
    Job Summary รับผิดชอบการควบคุมดูแลการติดตามหนี้ HP ก่อนตก NPL ควบคุมการติดตามหนี้ของบริษัทติดตามหนี้ภายนอก ให้คำแนะนำและแก้ปัญหาการทำงานของบริษัทติดตามหนี้ภายนอก การให้คำแนะนำด้า…
    • 1 month ago
  • AF OA OD3 Team 1

    ธนาคารเกียรตินาคินภัทร

    • Bangkok
    Job Summary รับผิดชอบการควบคุมดูแลการติดตามหนี้ HP ก่อนตก NPL ควบคุมการติดตามหนี้ของบริษัทติดตามหนี้ภายนอก ให้คำแนะนำและแก้ปัญหาการทำงานของบริษัทติดตามหนี้ภายนอก การให้คำแนะนำด้า…
    • 1 month ago
  • Operation Assistant (OA) SLC Clinic สาขา เซ็นทรัล พระรามที่ 2

    SLC Clinic

    • Watthana, Bangkok
    • ฿12,000-17,000 per month
    เกี่ยวกับเรา : กลุ่มบริษัท SLC Group เป็นองค์กรที่เปรียบเสมือนเป็นครอบครัวที่ทุกคนต่างร่วมมือกันเพื่อก้าวไปข้างหน้า ไปให้ถึงเป้าหมายที่เป็นแรงขับเคลื่อนในการดำเนินงาน เรามุ่งเน้นให…
    • 10 days ago