SEA IT Helpdesk

โฟนิกซ์

  • Bang Kapi, Bangkok
  • ฿20,000-30,000 per month
  • Permanent
  • Full-time
  • 22 days ago
เกี่ยวกับเราบริษัท โฟนิกซ์ จำกัด- จัดจำหน่ายและให้คำปรึกษาด้านระบบอุปกรณ์คอมพิวเตอร์ระบบเครือข่ายทั้ง HardwareและSoftware- บริการซ่อมบำรุงรักษาเครื่องคอมพิวเตอร์และอุปกรณ์ต่อพ่วง ครอบคลุมทั่วประเทศ- ให้บริการ Outsource Service บริการบุคลากร Support งานต่าง ๆ- จำหน่ายและให้คำปรึกษาด้านบริการติดตั้งและซ่อมบำรุง เครื่องสำรองไฟ, ระบบSecurity และ กล้องวงจรปิด- ตัวแทนจำหน่ายคอมพิวเตอร์และอุปกรณ์ต่อพ่วง- จำหน่ายหมึกพิมพ์ทุกยี่ห้อ อาทิ HP,EPSON,CANON,OKI ETC.,สินค้าและบริการSEA IT Helpdeskรายละเอียดงานรูปแบบงาน : งานประจำจำนวนที่รับ : 2 ตำแหน่งสถานที่ปฏิบัติงาน : กรุงเทพมหานคร(เขตพญาไท)เงินเดือน(บาท) : 20,000 - 30,000วันหยุด : วันเสาร์, วันอาทิตย์เวลาทำงาน : 08:00 - 17:00เวลาทำงานอื่น : *ปัจจุบันเฉพาะตำแหน่งที่ประกาศนี้ ทำงาน Work From Home ทุกวันพุธ*หน้าที่ความรับผิดชอบ
  • Receive and log all incoming calls and emails related to reported incidents or service requests.
  • Troubleshoot and resolve all incidents remotely and if remains unsolved, escalate to on-site engineer or other support personnel.
  • Assist in tasks related to software and hardware inventory updates
  • Manage Active Directory permissions and process requests already approved.
  • Fulfil related requests logged by end users including request and permissions management, remotely and if remains unsolved, escalate to on-site engineer or other support personnel.
  • Populate the IT Knowledge Base with new tips and knowledge
  • Install, deploy and uninstall software and patches (planned and ad-hoc) remotely.
  • Follow up closely with the assigned support engineer on the progress and status of open tickets or requests.
  • Provide constant updates to the caller or requester per agreed format, content and intervals
  • Notify callers regarding major outages when receiving repeated calls of a similar nature
  • Prepare daily or weekly or monthly summaries on incident and request statistics

Jobbkk