Accounts Receivable & Collection Officer

บริษัท ชิปเปอร์ คอมเมิร์ซ จำกัด

  • Pathum Wan, Bangkok
  • Temporary
  • Full-time
  • 7 hours ago
เกี่ยวกับเรา : About Aloshop by Shipper Aloshop is the one stop solution for commerce enablement in Southeast Asia to support brands establish visibility, drive more customers, maximize revenue, and grow business without limits across channels hassle-free. Our excellence commerce enablement services is seamlessly integrated with supply chain solution (warehouse & logistic), powered by data-driven strategy, and managed by experts with extensive years of experience in retail and digital commerce industry to ensure maximum growth for clients in the competitive trade & digital environment.อ่านเพิ่มเติม
  • แชร์
  • เก็บงาน
  • พิมพ์งาน
  • ร้องเรียน
Accounts Receivable & Collection Officer รับสมัครด่วนสถานที่ปฏิบัติงาน : กรุงเทพมหานคร(เขตปทุมวัน)สาขาอาชีพหลัก : E-commerce สาขาอาชีพรอง : E-commerce อื่นๆรูปแบบงาน : งานประจำระดับตำแหน่งงาน : เจ้าหน้าที่จำนวนที่รับ : 1 ตำแหน่งเงินเดือน(บาท) : ตามตกลงวันทำงาน : จันทร์-ศุกร์วันหยุด : วันเสาร์, วันอาทิตย์เวลาทำงาน : 10:00 - 19:00เวลาทำงานอื่นๆ : ไม่ระบุหน้าที่ความรับผิดชอบ
  • Issue and record invoices accurately and timely for Trading, Service, and Logistics.
  • Ensure VAT, withholding tax, and related tax documents are prepared and submitted correctly and timely.
  • Reconcile AR sub-ledgers with the general ledger on a monthly basis.
  • Monitor overdue accounts and prepare AR aging reports for management.
  • Follow up with customers for timely payment, using professional and diplomatic communication.
  • Coordinate with Sales, Service, and Operations teams to resolve billing disputes or payment delays.
  • Responsible for reviewing documents for new customer evaluation and maintaining the control sheet of customer-related information.
  • Recommend credit limits for customers based on risk assessment.
  • Escalate overdue cases and propose provisions/write-offs when necessary.
  • Provide weekly and monthly AR and collection reports by BU.
  • Track and analyze collection performance against KPIs (e.g., DSO - Days Sales Outstanding).
  • Support the Head of Shared Services in forecasting cash inflows.
  • Ensure compliance with internal control policies, accounting standards, and local tax regulations.
  • Support internal/external audits by providing AR documents and explanations.
  • Recommend and implement improvements to AR & collection processes.
คุณสมบัติเพศ : ไม่ระบุอายุ(ปี) : ไม่จำกัดระดับการศึกษา : ปริญญาตรี ขึ้นไปประสบการณ์(ปี) : 3 - 5คุณสมบัติด้านความรู้และความสามารถ
  • Bachelor's degree in Accounting, Finance, or related field.
  • 3-5 years of experience in Accounts Receivable and Collection, preferably in multi-BU or diversified industries.
  • Knowledge of local tax regulations (VAT, WHT).
  • Strong analytical, problem-solving, and negotiation skills.
  • Proficiency in accounting software (e.g., PEAK) and MS Excel.
  • Good communication skills (both Thai & English preferred).
  • High attention to detail, integrity, and ability to work under pressure.
สวัสดิการ
  • ทำงานสัปดาห์ละ 5 วัน
  • มีเวลาการทำงานที่ยืดหยุ่น
  • ประกันชีวิต
  • ประกันสุขภาพ
  • เงินโบนัสตามผลงาน
  • ทำงานที่บ้าน
  • ตามข้อตกลงของบริษัท
สวัสดิการอื่นๆ1. Bi-Annual Performance Review
2. Social Security Benefits
3. Group Health Insurance
4. 12 Days Annual Leave
5. Annual Leave 12 days per year
6. Public Holidays in Thailand
7. Annual Performance Bonus
8. Phone Allowance (As per company policy)
9. Hybrid Workingสนใจสมัครงานตำแหน่งงานนี้กรุณาติดต่อชื่อผู้ติดต่อ : People and Culture Teamเบอร์ผู้ติดต่อ : 02-055-6859ข้อมูลการติดต่อบริษัท26/9 อาคารอรกานต์ ชั้นที่ 3 ซอยชิดลม ถนนชิดลม แขวงลุมพินี เขตปทุมวัน แขวงลุมพินี เขตปทุมวัน จังหวัดกรุงเทพมหานคร 10330 ประเทศไทย

Jobbkk