Data Officer & ICT Support Team Member

โรงเรียนนานาชาตินครพายัพ

  • Chiang Mai
  • Permanent
  • Full-time
  • 13 days ago
  • Apply easily
โรงเรียนนานาชาตินครพายัพข้อมูลทั่วไปของบริษัท053-110680-3ไม่ระบุhr@nis.ac.thฝ่ายบุคคล ฝ่ายบุคคล240 หมู่ 6 ต.สันผีเสื้อ อ.เมือง จ.เชียงใหม่, เชียงใหม่ข้อมูลอื่นๆสาขา:ประเภทธุรกิจ: การศึกษา/เครื่องเขียน/แบบเรียนปีที่ก่อตั้ง: 2536, จำนวนพนักงาน: 50 - 100 คนเกี่ยวกับธุรกิจ: เป็นโรงเรียนนานาชาติ เปิดรับสมัครนักเรียนตั้งแต่ชั้นอนุบาลถึงเกรด 12ข้อมูลงานรหัสงาน#1043097จำนวนที่รับ1 อัตราเงินเดือน/ค่าตอบแทนไม่ระบุเพศ ชายอายุ 23 - 45 ปีประสบการณ์ 1 ปีขึ้นไประดับการศึกษา ปริญญาตรีสาขาวิชา วิทยาการคอมพิวเตอร์ , วิศวกรรมคอมพิวเตอร์ , เทคโนโลยีสารสนเทศ หรือสาขาที่เกี่ยวข้องวันที่ประกาศ 22 ส.ค. 2568หมวดหมู่งานData Officer & ICT Support Team MemberรายละเอียดงานKey Responsibilities
Data Management & Systems
  • Maintain and manage data within the school's Student Information System (e.g., PowerSchool)
  • Ensure data accuracy, integrity, and security across all systems
  • Assist in producing academic, student, and administrative data reports Perform administrative tasks for PowerSchool, including supporting report cards and transcripts
  • Work with school administrators to align standards, objectives, and assessments with reporting
  • Perform regular data/system backups and assist in disaster recovery planning
  • Utilize ICT to implement and update report cards and academic transcripts
  • Maintain ICT-related documentation and departmental plans
  • Asset Tracking / Inventory : Supporting tracking and documentation of school ICT assets (laptops, devices, licenses)
User Account & Access Management
  • Provision and de-provision user accounts for students, teachers, and staff across platforms (e.g., Google Workspace, Microsoft 365, Wi-Fi, learning platforms)
  • Perform routine user access audits and ensure proper account permissions
  • Prepare clear documentation and training materials related to account access and data systems
  • Communicate and maintain the Acceptable Use Policy (AUP) with teachers, administrative staff, and parents
Technical & Help Desk Support
  • Provide technical support to students, faculty and staff related to data systems and login issues
  • Enter all support requests into the NIS help desk system
  • Respond to help desk requests from teachers, administrators, students, parents, and staff
  • Assign help desk requests to appropriate agents or escalate to Level 2 support when necessary
Communicate with ICT colleagues regarding unsolved or escalated cases
  • Troubleshoot ICT issues for quick and effective resolution
Training & Capacity Building
  • Provide administrative and logistical support for ICT training sessions
  • Participate in the training process for teachers, administrators, and parents in ICT systems
  • Evaluate support requests to identify and suggest targeted training opportunities
  • Provide guidance to ICT leads and instructional leads on optimal utilization of ICT tools
  • Model the use of ICT for lifelong learning among students and adult learners
Communication & Collaboration
  • Collaborate with academic and administrative departments to streamline data entry and reporting workflows
  • Facilitate effective communication within the ICT team and with other departments to maximize teamwork and efficiency
  • Provide quality support and maintain positive relationships with all school stakeholders
Website & Content Management
  • Maintain and update the NIS website and add content as requested
Professional Practice
  • Incorporate current ICT best practices into all work at NIS
  • Participate in ICT initiatives related to system integration, data migration, and digital transformation
  • Ensure compliance with school and legal data privacy standards
  • Stay up to date with changes in data privacy legislation and ICT best practices
  • Proactively recommend improvements to systems, processes, or tools
  • Perform other duties as assigned by the ICT Director
ผู้สนใจสามารถส่งประวัติส่วนตัว (Resume) พร้อมเบอร์ติดต่อ ได้ที่
E-mail : humanresource@nis.ac.th
Tel. : 053-110680 ต่อ 109
หรือยื่นใบสมัครด้วยตนเองที่ฝ่ายทรัพยากรบุคคลโรงเรียนนานาชาตินครพายัพคุณสมบัติผู้สมัครจบการศึกษาระดับปริญญาตรี วิทยาการคอมพิวเตอร์ , วิศวกรรมคอมพิวเตอร์ , เทคโนโลยีสารสนเทศ หรือสาขาที่เก
สามารถใช้ภาษาอังกฤษในการสื่อสารและทำงานในระดับดี (ทั้งพูดและเขียน)
มีความรับผิดชอบสูง
มีมนุษยสัมพันธ์ที่ดี มีความยืดหยุ่นในการทำงานลักษณะงาน
  • งานประจำ
สวัสดิการประกันสังคม,ชุดพนักงาน,วันหยุดตามปฏิทินโรงเรียนนานาชาติ / สวัสดิการอาหารกลางวันช่องทางการสมัคร
  • ส่งใบสมัครผ่านเว็บไซต์นี้
  • สมัครด้วยตนเองตามที่อยู่บริษัท
  • ส่งใบสมัครทางอีเมล์
สถานที่ปฎิบัติงานตามที่อยู่บริษัท

Jobnorththailand

Similar Jobs

  • เจ้าหน้าที่ข้อมูล (Data Officer) และทีมสนับสนุน ICT

    โรงเรียนนานาชาตินครพายัพ

    • Chiang Mai
    โรงเรียนนานาชาตินครพายัพ ข้อมูลทั่วไปของบริษัท 053-110680-3 ไม่ระบุ hr@nis.ac.th ฝ่ายบุคคล ฝ่ายบุคคล 240 หมู่ 6 ต.สันผีเสื้อ อ.เมือง จ.เชียงใหม่, เชียงใหม่ ข้อมูลอื่น…
    • 10 days ago
    • Apply easily
  • IT Support Engineer

    Aware Corporation

    • Saraphi, Saraphi, Chiang Mai
    Job Function: Support & Coordinator Job Sub Function: IT No. Vacancy: 1 Salary (THB): 25,000 - 30,000 (Up to experience and skills) Career Level: Middle Level J…
    • 14 days ago