System Admin (Junior level)

AEON

  • Khlong Toei, Bangkok
  • Permanent
  • Full-time
  • 1 month ago
เกี่ยวกับเราบริษัท อิออน ธนสินทรัพย์ (ไทยแลนด์) จำกัด (มหาชน) (บริษัทฯ) จดทะเบียน ก่อตั้งเป็นบริษัทจำกัด เมื่อวันที่ 18 กันยายน 2535 โดยบริษัท อิออน เครดิต เซอร์วิส จำกัด (บริษัท อิออน เครดิต เซอร์วิส) ประเทศญี่ปุ่น ปัจจุบัน บริษัทฯ มีทุนจดทะเบียนที่ชำระแล้วทั้งสิ้น 250 ล้านบาท บริษัท อิออน เครดิต เซอร์วิส ซึ่งเป็นผู้ถือหุ้นรายใหญ่ของบริษัทฯ เป็นผู้ประกอบกิจการให้บริการบัตรเครดิตชั้นนำในประเทศญี่ปุ่น ได้จดทะเบียนในตลาดหุ้นโตเกียวในปี 2537 โดยประกอบธุรกิจให้บริการทางด้านการเงินต่าง ๆ รวมถึง การบริการบัตรเครดิต บริการสินเชื่อเช่าซื้อ บริการสินเชื่อส่วนบุคคล และบริการอื่น ๆ จากความสำเร็จในการดำเนินธุรกิจในประเทศญี่ปุ่น บริษัท อิออน เครดิต เซอร์วิส จึงเริ่มขยายธุรกิจไปยังประเทศต่าง ๆ ในภูมิภาคเอเซีย ได้แก่ ประเทศฮ่องกง ไทย มาเลเซีย ไต้หวัน ประเทศจีน (เซินเจิ้น) อินโดนีเซีย และเวียตนาม ตามลำดับ บริษัท อิออน ธนสินทรัพย์ (ไทยแลนด์) จำกัด (มหาชน) เป็นบริษัทมหาชนที่จดทะเบียนในตลาดหลักทรัพย์ประเทศไทย ที่ดำเนินธุรกิจบริการทางด้านเช่าซื้อ บริการสินเชื่อส่วนบุคคล และบริการด้านบัตรเครดิต เพื่อจัดหาบริการที่เพิ่มมูลค่าให้กับลูกค้าและตัวแทนร้านค้าต่าง ๆ เรากำลังหาบุคลากรที่มีคุณสมบัติที่เหมาะสม มาร่วมเติบโตไปกับเรา ตามตำแหน่งที่เปิดรับสมัครดังนี้System Admin (Junior level)รายละเอียดงานรูปแบบงาน : งานประจำจำนวนที่รับ : 1 ตำแหน่งสถานที่ปฏิบัติงาน : กรุงเทพมหานคร(เขตสวนหลวง)เงินเดือน(บาท) : ตามตกลงวันหยุด : วันเสาร์, วันอาทิตย์เวลาทำงาน : 09:00 - 18:00เวลาทำงานอื่น : ไม่ระบุหน้าที่ความรับผิดชอบ
  • Manage and support Cloud services such as O365, Hybrid Azure AD, Intune, VMware Workspace One (AirWatch).
  • Manage and Support On-premise Microsoft Product (Window Server Roles, Active Directory, CA, etc).
  • Conduct proof-of-concept testing with Engineering teams and evaluation of new products/solutions integrate with Microsoft product
  • Configure, update, and Maintenance and Service support relate Windows Server Roles, and Relate Microsoft product.
  • Work with internal cross functional teams to standardize solution and implementation.
  • Incident management, troubleshooting, and performing root cause analysis.
  • Coordinating with user for project installation, implementation and project management.
  • Coordinate with the other parties and vendors to find the right solution.
  • Support user request and troubleshooting user problems.
  • Other tasks as assigned.
คุณสมบัติเพศ : ไม่ระบุอายุ(ปี) : 23 - 35ระดับการศึกษา : ปริญญาตรี - ปริญญาโทประสบการณ์(ปี) : 2 - 5อื่นๆ : ไม่ระบุคุณสมบัติเพิ่มเติม
  • Bachelor's degree in Computer Engineering, Computer Science, Information Technology
  • 2-3 Years Experience in Microsoft product: Windows Servers, Active Directory, and Windows Service (CA, DNS, DHCP, File Sharing, Print Sharing, FTP/FTPS/sFTP).
  • Fair communicates in English.
  • Knowledge of scripting such as PowerShell script, VBscript, Batch script.
  • Knowledge of VDI (Citrix, VMWare).
  • Knowledge of Cloud Service: Azure AD, Exchange Online, O365, Intune, VMware Workspace One (AirWatch).
  • Experience in Microsoft product: Active Directory, Windows Server Roles and Windows Services (e.g, CA, DNS, DHCP, File Sharing, Print Sharing, FTP/FTPS/sFTP)
  • Have good understanding and proven experiences in servers and client management and application deployment (over LAN, WAN and VPN)

Jobbkk